Viktig smittevernstiltak
for smittesporing

Så enkelt kan det gjøres!

For å kunne sikre muligheten for smittesporing bør alle som oppholder seg i deres lokaler registreres med dato og klokkeslett, både besøkende og EGNE ANSATTE . Dagens arbeidssituasjon med mange helt eller delvis på hjemmekontor gjør at normalen ikke lenger er at alle ansatte møter på arbeidsplassen hver dag. For eventuell smittesporing er det derfor minst like viktig å kunne kartlegge hvem av de ansatte som har vært i lokalene til enhver tid.

Dagens løsninger er mangelfulle

  • Digitale besøksløsninger benyttes for registrering av besøkende, men ikke for registrering av de ansatte. De er ofte for tungvinte for dette.
  • En «besøksbok» (papirbasert) dekker heller ikke ansatte, og er ikke henhold til personvernforordningen, da alle besøkende enkelt kan se informasjon om alle andre som har vært på besøk samme dag/uke.
  • Har ikke en bemannet resepsjon registreres verken besøkende eller ansatte når de kommer (eller går)

Dette kan vi nå løse på en svært enkel og rimelig måte.

Plakat og registreringsskjema
Dere får en plakat (som dere kan selv kan tilpasse) som plasseres ved deres inngang/resepsjon. Man skanner en QR koden fra plakaten med sitt mobilkamera. Dette åpner automatisk et registreringsskjema på mobilen der man legger inn nødvendige opplysninger.

Rapport
Dersom dere blir kontaktet av kommunelegen, eller andre, med informasjon om at en person som har fått påvist smitte har befunnet seg i deres lokaler varsler dere dette til oss. Vi tar da ut en rapport med informasjon over alle som har befunnet seg i lokalet i det aktuelle tidsrommet, som dere kan levere til kommunelegen for videre oppfølging. Opplysningene slettes automatisk etter 10 dager (eller den til enhver tid gjeldene anbefaling fra myndighetene).

Registrering av egne ansatte
Løsning er tilpasset bedrifter som også ønsker å registrere sine ansatte:

  • Plakat og registeringsside kan tilpasses bedriftens profil.
  • Mulighet for «hurtigregistrering» for egne ansatte, de registrerer kun en liten del av navnet eller telefonnummeret sitt, resten fylles da inn automatisk.
  • Mulighet for å registrere seg direkte via link fra sin egen PC, man trenger ikke å stanse i døra og bruke mobilen for registrering.
  • Mulighet for også å registrere at man forlater lokalet.
  • Løsningen kan utvides til en komplett løsning for besøksregistering med SMS-varsling til den som skal besøkes.

For ytterligere informasjon eller bestilling,
fyll ut skjemaet nedenfor:

Eller kontakt oss på post@easit.no eller telefon 92027414.

Søk i vårt nyhetsarkiv

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content

Siste nytt:

Arkiv

Copy link
Powered by Social Snap