Ny release: Brukeren i sentrum

Verden er i rask endring, noe som påvirker oss alle. Folks måte å samhandle med teknologi og informasjon stiller helt nye krav til vårt produkt og på hvordan vi utvikler og distribuerer systemer. Høstens release er det første trinnet på vår reise mot et moderne BPS™.

Her kan du lese mer om ideen bak og litt om innholdet til Easit BPS ™ 2018.10 – eller ”Oktoberreleasen” som vi kaller det.

Brukeren i sentrum

Vi har startet et langsiktig arbeide for å forbedre Easit BPS ™ fra et generelt brukerperspektiv. Vår ambisjon er et arbeidsverktøy som er lett å lære, lett å huske, effektivt, feilfritt og tiltalende. Kort sagt, ”Brukervennlighet” i henhold til ISO 9241: 11.

De viktigste nyhetene i oktoberreleasen er først og fremst det visuelle. Planen er å fokusere på forbedret informasjons- og interaksjonsdesign i fremtidige utgivelser. Reisen har begynt, men er langt fra ferdig. Noen endringer tror vi kan forenkle bruken allerede i dag, og de viser fremfor alt hva vi vil gjøre mer av i fremtidige utgivelser.

  • Filtrering

    En av de kraftigste funksjonene for å redusere «støy» er å kunne søke og filtrere. Vår søkemotor krever fortsatt forbedring for å møte alles forventninger til et moderne søk. Vi tror likevel at mange vil sette pris på de nye filtreringsmulghetene.

  • Personlige innstillinger

    Over tid vil vi gjøre det mulig for flere å få kontroll over sin egen arbeidssituasjon uten fare for å gjøre feil. Det er det vi kaller demokratisering. Det at de personlige innstillingene er skilt fra kontrollpanelet og det å selv kunne velge hvordan lagringsknappene vises, er to enkle eksempler på dette.

  • Kom i gang!

    En del av ambisjonen om brukervennlighet handler om å lære hvordan systemet fungerer, direkte i applikasjonen. I denne releasen ser vi starten på denne funksjonaliteten.

  • Fleksibel navigering

    Du kan nå navigere til bestemte utvalg på tre forskjellige måter: via en venstre meny, via såkalte «kuler» eller mer tradisjonelt via ”fanene”.

Nyheter for designere

Administrasjon av regler er sterkt forenklet ved at det nå er mulig å filtrere på forskjellige parametere i regler. Det er mulig å filtrere på:

  • objekttype
  • felt som endres
  • feltregler
  • funksjon
  • aktive eller deaktiverte regler

Denne nye filtreringen er veldig nyttig hvis du vil finne ut hvilke regler som er tilgjengelige for hendelser og med en bestemt funksjon, for eksempel automatisk e-post.

Nå vises kun regler for en modul om gangen. Noen felt viser forklarende informasjon når du holder pekeren over feltene i listen. For eksempel ser du hvordan konfigurasjonen i regelen gjøres ved å holde pekeren over funksjonen i regellisten.
Det er også mulig å søke etter ord i f.eks. navn, beskrivelse og funksjoner.
Du kan også få et enkelt sammendrag av regellisten ved å eksportere til Excel.

Oppgrader nå!

Har du spørsmål om oppgradering til Easit BPS™ 2018.10, kontakt oss gjerne på telefon 9202 7414 eller send en epost ved klikke på knappen nedenfor.

Søk i vårt nyhetsarkiv

Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Search in posts
Search in pages

Siste nytt:

Arkiv

Copy link
Powered by Social Snap